یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۷:۱۳

تولید گاز سکوی 18B پارس جنوبی آغاز شد

باشگاه خبری فراساحل: توليد و ارسال گاز سكوی ١٨B با ظرفيت 500 ميليون فوت مکعب  به پالايشگاه فازهای 17و 18 پارس جنوبی ، سه شنبه (١٦ آذرماه) آغاز شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجري فازهای ١٧ و١٨ پارس جنوبي با اعلام این خبر گفت: بهره برداری از این سکو ، مجموع توليدات بخش فراساحل این فازها را به حدود ٤٣ ميليون مترمكعب در روز افزایش می‌دهد. حسن بویری اعلام کرد: با استفاده از منابع گازی سکوی 18B ، روزانه حدود٥٠٠ تن اتان و ٢٠ هزار بشكه ميعانات گازی به توليد محصولات این فازها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عرشه ١٨B  پارس جنوبي مرداد ماه امسال در موقعيت جكت اين سكو در دريا نصب شده بود، عنوان كرد: ارسال منابع گازی عرشه ١٨B  از مسير ٣٢ اينچ خط لوله دريايی به پالايشگاه اين فازها پس از تكميل خط لوله دريای درون ميدانی اين سكو صورت گرفته است. به گفته بویری ، برداشت گاز ازاين سكو درحالی آغاز شده كه عمليات هوك آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی آن، دو ماه پس از عمليات نصب به پايان رسيده و در انتظار تكميل خط لوله دريايی درون ميدانی از سكوی ١٨B  به سكوی ١٨A  بوده است. سكوي ١٨B  پارس جنوبي پس از ٦٢ روز كاری با ثبت ركوردی جديد در عمليات هوك آپ (يكپارچه سازی چاه با سكو و اتصالات)، سوم آبان ماه امسال راه اندازی شده بود.

اين سكو با تلاش متخصصان مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در یارد صنعتی بندر عباس ساخته شده است. مجری فازهای 17و18 گفت: از زمان شروع راه اندازی مرحله‌ای این فازها تاکنون، حدود 12،5 ميليارد مترمكعب گاز ، 9،5 ميليون بشكه ميعانات گازی، ٢٦٠ هزار تن اتان و حدود ٣٠٠ هزار تن پروپان و بوتان توليد شده است. ٢٧ مهرماه نيز سکوی ١٧B( دومین عرشه اقماری ، آخرین سکوی فازهای ١٧و١٨ پارس جنوبی) پس از عملیات ساخت، در یارد بندر عباس بارگیری و آماده انتقال به موقعیت فراساحل این فاز‌ها شد.

مجری فازهای 17و18 افزود: این سکو آماده نصب شده اما اکنون منتظر شرایط مطلوب آب و هوایی برای قرار گرفتن بر روی جکت است. پیش بینی شده است اين سکو تا اوایل اسفندماه سال جاری با ظرفیت ۵٠٠ میلیون فوت مکعب به بهره برداری برسد. به گفته بویری درحال حاضر روزانه 40 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فازهای 17و18 شیرین سازی و به شبکه سراسری ارسال می‌شود که از این میان 30 میلیون متر مکعب از سکوهای 17 و18 A و حدود 12 میلیون متر مکعب هم از فازهای 6، 7 و 8 دریافت می‌شود. با نصب و راه اندازي سکوی 17B ، پروژه فازهاي 17 و18 پارس جنوبی بطور كامل و با ظرفيت طراحي شده به بهره برداري مي‌رسد.



  کد خبر : 2884
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :